4 dagen Yamba

20 januari 2017 - Yamba, Australië

Eerst even wennen aan de relaxte surfvibe en blote voeten cultuur die hier hangt. Dit kennen we niet in Nederland. Ik kom in de keuken waar iedereen druk bezig is met het avondeten te bereiden en heb het gevoel dat ik in iemands huis ben beland. Iedereen gedraagt zich alsof ze hier al jaren in de keuken staan en ik voel me een soort indringer. Tot iemand tegen me begint te praten, ik merk hoe relaxt iedereen is en vanaf dat moment voelde ik me net als de rest.

Ik ga niet veel vertellen over Yamba, behalve dat ik het er echt fantastisch vind. Hoe ik het Ozzie life voor me zag wordt hier dubbel en dwars bevestigd. Mocht je ooit besluiten naar Yamba te gaan, DOE DE SHANE TOUR. Maar echt, het is een once in a lifetime experience haha.

Verder veel strand en surfers gezien hier, zelf weer geprobeerd te surfen maar m'n knie werkte helaas nog niet mee, m'n hoogtevrees onder ogen gekomen tijdens het klif springen en vooral heel veel leuke mensen ontmoet in Yamba.

IMG_7153 17D8A677-58A7-49DE-B4AE-6743356FF0E5

Je zou het niet denken, maar slapen op een kamer met alleen mannen is zó veel chiller. Ze snurken niet, had ik waarschijnlijk wel mazzel mee, ze rommelen niet uren in hun tas en ze maken geen rotzooi door hun tas te laten ontploffen in de kamer.

Ohja ook Kangaroos gezien (vinkje op de bucketlist), die ik verbazingwekkend genoeg eigenlijk best eng vond van dichtbij na alle verhalen over hoe sterk en snel ze kunnen zijn. En dolfijnen in de zee gezien (zet nog een vinkje). Het is hier overigens heel normaal als ze bij je zwemmen tijdens het surfen.

Snapseed IMG_7117

Kort samengevat zit ik nu met een gemixt gevoel in de bus onderweg naar Byron Bay, had (veel) langer in Yamba willen blijven. Ook leuk was dat ik weer mensen tegenkwam die ik heb ontmoet in Port Macquarie, grote kans dat ik ze in Byron ook weer zal zien. Het backpackers wereldje is dan toch best klein!

Ps. Kleine tip mocht je ooit met de bus reizen, ga nooit vlak bij de wc zitten!..

Liefs,
Jayne